onsdag 23. februar 2011

Mandel og banangrøt

Det går litt opp og litt ned så mye opp og rett på trynet. Rundt og rundt og rundt. Jeg kjenner jeg er litt sliten og lei om dagen, men jeg forsøker å fokusere på det som virker, det som er positivt og fint, for det er alltid noe som er bra.


I dag er jeg glad for:
  • at det snart er vår
  • at jeg stadig blir flinkere til å lage god og sunn mat
  • at jeg har verdens fineste mann

Tenk gode tanker, si fine ord, let etter positive vinklinger på det som skjer rundt deg og gjør en fin ting for deg selv hver eneste dag. Du må ha det godt med deg selv for å kunne være noe godt for andre.

Dagens fine ting jeg har gjort for meg selv: laget en stor porsjon med mandelgrøt med banan, (bilde kommer senere når kameraet og jeg blir venner igjen) en stor god kopp med kvalitetskaffe, radio og TID til å nyte alt dette en travel morgen.

Mandel og banangrøt: 

3dl vann
30g mandelmel
10g kokosmel
20g proteinpulver med sjokolade og kokossmak
5g bokhvete
1/2 banan

Mos banan med stavmikser. Ha i en skvett med vann og rør godt. Bland sammen mandelmel, kokosmel, proteinpulver og bokhvete og ha alt det tørre i kjelen. Hel over resten av vannet. Bland godt. Gi grøten et oppkok før du skrur ned varmen og la grøten småkoke under omrøring. Det er viktig for at den skal bli tykk nok.

Ha grøten over i en tallerken og pynt med bananskiver, noen finhakkede mandler, kanel og litt sukrin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar