søndag 20. februar 2011

Proteinpizza og søt-søndags-kos



Jeg har hatt en deilig lat søndag i dag. Sovet lenge, gått tur i solskinnet og fått inn en liten styrkeøkt. Resten av dagen har det stort sett hvert kos på sofaen med pledd og te, men jeg har da stått litt på kjøkkenet og:) Hadde så veldig lyst på pizza i dag og det ble en fantastisk god og sunn variant. Må si meg veldig fornøyd med denne bunnen:

Proteinrik pizzabunn:
  • En stivpisket eggehvite 
  • Litt salt
  • Diverse krydder. Jeg brukte Oregano og Basilikum.
  • 10g bake pro
  • 10g mandelmel
  • 20g mager kesam
  Totalt næringsinnhold: 98 kcal, 2,5g Karbo. 18,2g Protein og 1,7g Fett.




 Jeg lagde en salat av isbergsalat, agurk og brokkoli som jeg hadde ved siden av pizzaen. Må jo ha noe friske grønnsaker til hvert måltid.



Det ble noe søtt i kveld og..(kremt!), nemlig muffins med raw cacao nibs. Jeg brukte oppskriften fra sist gang, men tilsatte litt Stevia, Yacon-sirup og cacao. Sunt og veldig godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar