torsdag 17. februar 2011

Karamell-grøt og en åpenbaring!

Så var det alt torsdag og helgen lurer like om hjørnet. Jeg våknet før klokka ringte i dag, drakk en dobbel espresso og deretter ble det trening før frokost i dag og. Det blir fjerde dagen på rad det. Jeg føler at jeg har ganske mye energi om dagen og i går så slo det meg at denne energien har kommet snikende samtidig som jeg har kuttet drastisk ned på på kardio.

Tidligere ble det gjerne kardio seks ganger i uka og ofte ganske lange økter. De siste tre ukene har jeg prioritert styrke, mye fordi jeg merket at jeg gikk rundt å konstant følte meg sliten og tom samt at motivasjonen for å trene begynte å minke. Jeg følte med alltid som en superhelt etter trening, men det å komme seg dit ble mer og mer ork og da blir jo ikke trening akkurat lystbetont sånn som det skal være. Jeg er av den oppfatning at trening skal være lystbetont og gøy fordi det er noe jeg gjør for meg selv, noe jeg gjør som skal gjøre godt for både kropp og sjel, et positivt innslag i tilværelsen min. Blir trening noe negativt så tror jeg det stresser kroppen på en måte som ikke er godt for noe.

Etter en god økt ble det karamell-grøt. Ikke så mye hokus- pokus egentlig:

Kok opp grøten, trekk kjelen tilside og rør inn Yacon-sirup. Yacon sirup er presset yacon rot som har en karamellaktig smak og konsistens og det beste av alt er at det er et naturlig søtstoff som  ikke påvirker blodsukkeret i særlig grad. Det er gull verdt for mennesker med diabetes eller folk som meg som ønsker å ha et mest mulig stabilt blodsukker for å unngå  søtsug og humørsvingninger som får pms til å virke som en spasertur i solskinn.




Det ferdige resultatet var farlig nær å ikke bli foreviget grunnet oksehunger og deilig duft...ah...smakte nydelig!

1 kommentar:

  1. Aha!! Så det smaker karamell?! Jeg har aldri testet det men nå føler jeg at jeg bør. Tanx! Fin blogg! Følger nå. :)

    SvarSlett