lørdag 19. februar 2011

Mandelmuffins med sjokoladekrem.

I går kveld etter middag hadde jeg så vanvittig lyst på noe godt, (les søtt) så jeg klinte til med litt bakst og det ble særdeles vellykket. Se bare her:


Mandelmuffins med sjokoladekrem  

Jeg stivpisket tre eggehviter med ca tre spiseskjeer sukrinmelis og deretter rørte jeg forsiktig inn 40g mandelmel. Stekte de i ovnen på 125 grader i 20 minutter. I mellomtiden lagde jeg sjokoladekrem av en eggehvite, to spiseskjeer sukrinmelis, to spiseskjeer 100% kakao, noen dråper stevia med sjokoladesmak og en skvett sterk kaffe. Fra før hadde jeg litt marsipan i kjøleskapet, laget av eggehvite, mandelmel, sukrinmelis og en skvett med vann.

Næringsinnhold for alle godsakene ble totalt 350 kacl
8,5g Karbohydrater
53,1g Protein
11,3g Fett




Kveldens søtsaker ble en litt enklere variant: En boks skyr naturell, to epler skåret i biter, raw cacao nibs og hjemmelaget sjokoladekrem av samme type som jeg laget i går. Cacao nibs klassifiseres som supermat og er en konsentrert kilde til antioksidanter, magnesium, krom og vitamin c. De smaker som veldig mørk sjokolade, altså med en litt bitter ettersmak og kan brukes i kaker og desserter. Om du liker noe litt søtt til frokost kan det blandes i frokostblandingen din, men jeg foretrekker å spare det til kveldskosen:)




Testet en ny Yogi te ved siden av godsakene: Berry Detox. Veldig god og fruktig smak.


Strength does not lie in what you have. It lies in what you can give.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar