fredag 18. februar 2011

Fantastiske og sunne fredagspannekaker med næringsinnhold!

Jeg har forsøkt meg på sunne og proteinrike pannekaker etter inspirasjon fra denne damen http://dedication.blogg.no/. Da jeg ikke hadde alle ingrediensene tilgjengelig så måtte jeg gjøre noen endringer på oppskriften, men heldigvis så ble disse tykke og veldig, veldig gode:)

Min oppskrift:
  • 2 eggehviter
  • 1 dl skummet melk og ca 1/2 dl vann
  • 10g bokhvete
  • 10g mandelmel
  • 5g kokosmel
  • 5g bake pro
  • Litt kanel, kardemomme og sukrin

Stivpiskede eggehviter



Ferdig røre klar til steking



Første pannekaka er i panna



Ferdige pannekaker med rørte jordbær




Jeg fikk tre tykke pannekaker. Når du har røra i stekepanna så minner konsistensen litt om skum, men da gjelder det å være litt tålmodig når du skal snu pannekakene dine.

Jeg tinte ca 100g jordbær i en gryte og rørte inn litt sukrin. Hjemmelaget og sukkerfritt syltetøy..nam. Toppet det hele med litt kanel.

Næringsinnhold med jordbær: 192 kcal, 20g karbo. 21,7g protein og 2,3g fett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar