mandag 7. februar 2011

Ny uke!

Jeg elsker mandager. En ny start og dermed en ny sjanse. Jeg pleier å bruke litt tid på søndagene for å planlegge uka som kommer, både i forhold til jobb, avtaler, kosthold og selvsagt trening. Jeg kjenner meg rett og slett mye bedre dersom jeg vet jeg har en skriftlig plan og følge. Innser at det kanskje høres litt små-nevrotisk ut, men fordelene ved en plan er mange: først og fremst slipper jeg å gå rundt å huske på alt med påfølgende angst for å glemme noe, jeg får strukturert treningen bedre og jeg elsker rett og slett og sette meg ned når uken er omme å se at jeg kan krysse ut alle punktene:) Ok da..det er ikke alltid alt går helt etter planen, men det er forsåvidt greit nok for man må jo være åpen for justeringer underveis. Mye kan skje som det er vanskelig å forutse lang tid i forveien.

Ukens mål:










Denne uken blir litt anderledes når det kommer til trening. Det blir noe trening hjemme, null kardio og jeg kan ikke si jeg liker det, men det er bare å suck it up som det så fint heter og innfinne seg med situasjonen. Det er jo midlertidig.

På matfronten går det seg til. Jeg har økt mengden raw-food de siste ukene og det ser ut til at kroppen responderer bra. Jeg foretrekker å ha noe å tygge på så det har blitt til at jeg velger fast føde fremfor smoothies og juice. Føler at jeg blir mettere dersom maten gir litt "motstand". Denne uken skal jeg fortsette å la omtrent halvparten av alle dagens måltider være helt raw, jeg skal fortsette å tilføre kroppen godt fett (ja, jeg har slitt med litt noia for fett) og selvsagt være sukkerfri og glad:D


Jeg skal fortsette å stoppe negative-tanker og erstatte dem med positive.
Jeg skal se mulighetene og ikke begrensningene.
Jeg skal finne tre ting å være takknemlig for hver eneste dag.

Dagens frokost ble havregrøt som vanlig samt masse kaffe.

Dagens hvilepuls: 39



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar